Wiadomości

Piątek, 13 listopada 2015

Składanie wniosków na udzielenie dotacji dla rozwoju sportu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O  G  Ł  O  S  Z  E  N  I  E

Wójt Gminy Oświęcim zaprasza do składania wniosków na udzielenie dotacji służących sprzyjaniu rozwojowi sportu na terenie Gminy Oświęcim

 

 

Postępowanie jest prowadzone na podstawie art. 27 ust 1 i 2 Ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2014 r. poz 715 z późn. zm) oraz § 5 ust 1 – 3 Uchwały Rady Gminy Oświęcim nr LIX/451/14 w sprawie określenia warunków oraz trybu udzielania i rozliczania dotacji służących sprzyjaniu rozwojowi sportu oraz kontroli ich wykorzystania z dnia 1 października 2014 r.

 

1. Rodzaj zadań i wysokość środków planowanych na ich realizację w 2016 r:

 

L.p.

Nazwa zadania

Kwota

1.1

Tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi sportu w Gminie Oświęcim: 1) poprawie warunków uprawiania sportu na terenie Gminy Oświęcim, 2) zwiększeniu dostępności społeczności lokalnej do działalności sportowej prowadzonej przez kluby sportowe.

290 000 zł

Ostateczna kwota określona zostanie w projekcie budżetu na 2016 r.

 

 

2. Szczegółowe warunki realizacji zadań

 

       2.1 Tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi sportu w Gminie Oświęcim.

 

      ►zadanie powinno być realizowane poprzez:

-          prowadzenie działalności szkoleniowej o charakterze stałym z możliwością współzawodnictwa sportowego mieszkańców Gminy Oświęcim organizowanego i prowadzonego  przez właściwy związek sportowy

-          podnoszenie kwalifikacji zawodników/uczestników zadania

►miejsce realizacji zadań :

-          miejsce i warunki prowadzenia szkolenia muszą spełniać wymagania dla danej dyscypliny sportowej 

-          zajęcia muszą się odbywać na terenie gminy Oświęcim (rozgrywki, zawody – także poza terenem Gminy Oświęcim).

      ► podmioty ubiegające się o dotację powinny posiadać niezbędną wiedzę, kwalifikacje,        doświadczoną kadrę oraz odpowiednią bazę sportową do realizacji zadania

       ►szkolenie powinno być prowadzone na wysokim poziomie, zapewniającym prawidłowy  rozwój psychofizyczny,  wychowanie oraz doskonalenie uzdolnień i sprawności fizycznej.

 

2.2 Przedmiotem dotacji może być zadanie o charakterze sportowym obejmujące w szczególności dofinansowanie

wydatków bieżących z tytułu:

1)  realizacji programów szkolenia sportowego,

2) zakupu sprzętu sportowego oraz strojów sportowych dla zawodników lub ulepszenie posiadanego sprzętu,

3)  pokrycia kosztów organizowania zawodów sportowych lub uczestnictwa w zawodach,

4)  pokrycia kosztów korzystania z obiektów sportowych dla celów szkolenia sportowego,

5)  utrzymania obiektów i urządzeń sportowych służących uprawianiu sportu,

6)  opłat statutowych i delegacji sędziowskich,

7)  stypendiów sportowych i wynagrodzeń dla kadry szkoleniowej

- jeżeli wpłynie to na poprawę warunków uprawiania sportu przez członków klubu sportowego, który otrzyma dotację, lub zwiększy dostępność społeczności lokalnej do działalności sportowej prowadzonej przez ten klub

 

2.3 Z dotacji nie mogą być pokrywane wydatki z tytułu:

1)  transferu zawodnika z innego klubu sportowego,

2) wypłaty wynagrodzeń dla zawodników lub działaczy klubu sportowego,

3) zapłaty kar, mandatów i innych karnych opłat nałożonych na klub sportowy lub zawodnika tego klubu,

4) zobowiązania klubu sportowego z tytułu zaciągniętej pożyczki, kredytu lub wykupu papierów wartościowych oraz kosztów obsługi zadłużenia,

5)  opłat z tytułu kosztów obsługi bankowej konta klubu sportowego,

6) kosztów, które wnioskodawca poniósł na realizację zadania przed zawarciem umowy
o udzielenie dotacji.

 

3. Terminy  realizacji zadań

Zadania powinny być realizowane od I do IV kwartału 2016 r.

 

4. Zasady przyznawania dotacji

4.1  Beneficjentami uprawnionymi do złożenia oferty są: organizacje prowadzące działalność sportową na terenie Gminy Oświęcim.

4.2  Dotacja może być przeznaczona wyłącznie na pokrycie kosztów bezpośrednio związanych z realizacją zadań.

 

5. Termin składania ofert

5.1  Oferty wraz z załącznikami należy składać na piśmie w opieczętowanych kopertach
z oznaczeniem „Oferta na realizację zadania
Tworzenie warunków sprzyjających rozwojowi sportu w Gminie Oświęcim do dnia 15 grudnia 2015 roku do godz. 16.30 w Urzędzie Gminy Oświęcim ul. Zamkowa 12 pok.10A (dziennik podawczy).

 

Ofertę należy sporządzić na druku wg wzoru określonego w Uchwale Rady Gminy Oświęcim nr LIX/451/14 w sprawie określenia warunków oraz trybu udzielania i rozliczania dotacji służących sprzyjaniu rozwojowi sportu oraz kontroli ich wykorzystania z dnia
1 października 2014 r.

5.2  Wszystkie pola oferty muszą być wypełnione lub opatrzone zapisem „nie dotyczy”.

5.3  Oferta i wszystkie załączniki muszą być podpisane przez osoby uprawnione

5.4  Załączniki do oferty:

·         określone zostały w uchwale Rady Gminy o której mowa w pkt 5.1

·         wypełniona tabela – wykaz drużyn objętych zadaniem

     5.5 Wnioski złożone na niewłaściwych drukach, niekompletne lub złożone po terminie zostaną odrzucone.

 

6. Termin dokonania wyboru ofert, tryb i kryteria stosowane przy wyborze oferty:

6.1 Rozpatrzenie i wybór ofert nastąpi w terminie do 14 dni od upływu terminu składania ofert.

6.2 Rozpatrywane będą wyłącznie wnioski kompletne i prawidłowe, złożone na właściwych drukach oraz w określonym terminie.

6.3 Oceny złożonych wniosków dokonuje Komisja powołana przez Wójta Gminy. Wójt określa również regulamin pracy Komisji.

6.4 Na podstawie sporządzonego protokołu Wójt Gminy podejmuje decyzję o wyborze wniosków z jednoczesnym określeniem wysokości dotacji na wybrany projekt.

6.5 Wysokość przyznanej dotacji może być niższa od wnioskowanej. W takim przypadku warunkiem zawarcia umowy jest korekta, przedstawiona przez Beneficjenta, harmonogramu i kosztorysu.

6.6 Wójt Gminy może odstąpić od zawarcia umowy w przypadku wystąpienia istotnych okoliczności, których nie można było wcześniej przewidzieć a powodujących, że wybór zadania nie leży w interesie publicznym.

6.7 Zakres merytoryczny i finansowy oferty można pomniejszyć proporcjonalnie do zaproponowanej zmniejszonej kwoty dotacji, jednak w taki sposób, aby w zaktualizowanym kosztorysie udział procentowy środków własnych został zachowany co najmniej w wysokości z oferty.

6.8 Oferta podlega ocenie pod względem formalnym (prawidłowość dokumentacji, terminowość złożenia) i merytorycznym

6.9  Kryteria oceny merytorycznej ofert:

Lp.

Kryterium

punkty

1

Możliwość realizacji zadania publicznego przez organizację prowadzącą działalność sportową

0-1

2

Kalkulacja kosztów realizacji zadania publicznego, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania

0-5

3

Proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób przy udziale których zadanie publiczne będzie realizowane

0-5

4.

W przypadku wspierania zadania: udział środków finansowych własnych organizacji lub pochodzących z innych źródeł na realizację zadania publicznego

0-5

5.

Rzetelność i terminowość w dotychczasowej współpracy oraz sposób i prawidłowość dotychczasowego rozliczania środków

0-5

6.

Wymierne efekty dotychczasowej  pracy - na podstawie tabeli stanowiącej załącznik nr 1 do nin. informacji

wg opisu w punkcie 6.10

 

6.10 Przy ocenie w przypadku oferty dotyczącej rozgrywek piłki nożnej za  kryterium  „wymierne efekty dotychczasowej  pracy” przyjmuje się poniższą zasadę:

 

Punktacja do poszczególnych kryteriów dodatkowych

 

Lp.

 

Kryterium

 

Punkty

 

1.

 

Liczba drużyn

Drużyna zgłoszona do rozgrywek – 5 pkt

Drużyna nie zgłoszona – 2 pkt

 

2.

 

Klasa rozgrywkowa

Seniorzy

  1. Liga II                                 – 8 pkt
  2. Liga III                                – 7 pkt
  3. Liga IV                                – 7 pkt
  4. Liga V                                 – 7 pkt
  5. Klasa A                               – 5 pkt
  6. Klasa B                               – 5 pkt

Juniorzy

  1. II liga                                   – 5 pkt
  2. Klasa A                               – 5 pkt

Trampkarze

  1. II liga                                   – 5 pkt
  2. Klasa A                                – 5 pkt
  3. Liga trampkarzy                  – 5 pkt

Młodziki

Jedna liga                                          – 5pkt

Żaki

Jedna liga                                          – 5 pkt

3.

Awans do wyższej klasy rozgrywek
w sezonie poprzedzającym złożenie oferty

 

Dla każdej kategorii drużyny           – 3 pkt

 

 

Powyższe dane  należy wpisać do tabeli, która stanowi załącznik do oferty.

 

Wysokość kwoty przeznaczonej zostanie podzielona przez sumę punktów wszystkich ofert w obrębie zadania : osobno dla kryterium 1,2,3,4,5 ( 50% - 70% kwoty dotacji) oraz osobno dla kryterium 6 (30% - 50% kwoty dotacji). Wynik dzielenia będzie stanowił wartość jednego punktu w złotych, odrębnie dla w/w kryteriów. Ilość punktów uzyskana przez daną ofertę pomnożona przez wartości punktów określi wielkość dofinansowania dla danej oferty. W przypadku zmniejszenia lub wycofania ilości drużyn biorących udział w rozgrywkach w stosunku do zadeklarowanych w ofercie zleceniobiorcy,  kwota dotacji przypadająca na drużynę podlegać będzie zwrotowi. Za nieprawdziwe (zawyżone) dane złożone przez Beneficjenta grozi kara wstrzymania finansowania tego podmiotu.

 

7. Beneficjenci są zobowiązani do :     

7.1  podpisania umowy na realizację zadania publicznego.

7.2  zaktualizowania harmonogramu i kosztorysu projektu w przypadku przyznania dotacji w wysokości innej niż wnioskowana.

 

W trakcie realizacji zadania dopuszcza się możliwość dokonywania zmian w umowie i załącznikach na podstawie pisemnego uzasadnienia konieczności wprowadzanych zmian w formie aneksu do umowy. Wniosek o dokonanie zmian musi być sporządzony na piśmie wraz z uzasadnieniem przed wystąpieniem takich zmian.

 

 

Wzory druków są dostępne poniżej oraz w Urzędzie Gminy Oświęcim ul. Zamkowa 12 pok.30a, tel. 0-33 844 95 30

 

Wzór wniosku - załącznik do uchwały

Wykaz drużyn

 

Dodatkowych informacji udzielają Sylwia Sajak – pełnomocnik wójta ds. rozwiązywania problemów alkoholowych, tel. 33 844 95 30.

 

Oświęcim, dnia 13 listopada 2015 

 

 


Wójt Gminy Oświęcim

                                                                        /-/ Albert Bartosz