Przez wiele lat w tym miejscu wybierano pieniądze. Od kilku tygodni można stąd „wyciągnąć” podstawowe informacje na temat funkcjonowania wydziałów Urzędu Gminy Oświęcim. Można też złożyć różnorakie wnioski. W pomieszczeniach po bankomacie urządzono wygodny Dziennik Podawczy.
Z dniem 28 września br. Dziennik Podawczy został przeniesiony z sekretariatu usytuowanego na trzecim piętrze na parter Urzędu. Wraz z nim także Ewidencja Działalności Gospodarczej.
– Łatwy dostęp oraz szybka informacja to podstawowe założenia wprowadzonych zmian – podkreśla pracująca tu Patrycja Waszczak, podinspektor w Wydziale Organizacyjno – Społecznym Urzędu Gminy Oświęcim.
Tłumaczy, że usytuowanie Dziennika Podawczego w tym właśnie miejscu zapewnia mieszkańcom, a także potencjalnym stronom łatwy dostęp do podstawowych informacji dotyczących merytorycznej działalności poszczególnych wydziałów. Umożliwia także złożenie wniosków oraz pozostałej korespondencji bez konieczności wspinania się po kolejnych piętrach budynku Urzędu Gminy.
Adaptację pomieszczeń po byłym bankomacie na potrzeby Urzędu Gminy rozpoczęto 6 lipca br, Roboty budowlano-adaptacyjne zakończyły się miesiąc później. Całość pochłonęła nieco ponad 50 tys. zł. Na tę kwotę złożyło się opracowanie projektu technicznego, wspomniane prace budowlane, wymiana okien, wykonanie mebli oraz założenie sieci komputerowej i systemu zabezpieczeń.